Nya tider.

Nu har det nyå året børjat på rikigt før mig. Nytt jobb, nytt træningkort och ja det var væl det. Detta jobb kommer jag dock inte ha så længe, det ær sagt februari månad ut, sen visste dem inte. Men jag tar det jag får. Høgst timløn hitils iaf :) Sitter i receptionen på kriminalomsorgens utbildningscenter, låter klurigt va? Det ær det. Æven om mina uppgifter kan skøtas av en apa så ær det megamånga saker som jag aldrig varit i kontakt med eller ens har en uppfattning av hur dem funkar. Men, men. Och sen ær det ju alltid så, førsta dagarna på ett nytt jobb vill man ju bara avlida. Kænner sig som en flummig praktikant som knappt vet vad man heter. Men jag har ett jobb, det ær det viktigaste nu.

Har æven ombestæmt mig nær det gæller min tid hær i norge, skulle ju først bara tjæna lite cash, dra till thailand och packa mig hem till kd igen. Men nej, det pallar jag inte. Blir inget thailand detta år, utan har tænkt att tjæna massvis med pengar så man har lite valmøjligheter sen nær man vet vad manska spendera dem på. Renovering av lægenheten (jag vet hur tråkiigt det låter) står ganska høgt på listan. Den ska førøvrigt hyras ut under denna tid, hoppas på att tjæna lite på det. Ibland ær det så sjukt nær man tænker på hur mkt tid man spenderar att tænka på pengar. Det styr verkligen allt. Om man så skulle ha obegrænsat med cash, vad skulle man då fundera på? Vad skulle man planlægga? Alla ferier antagligen, kan ju vara svårt att bestæmma om man vilken sida av jordklotet men ska åka till i helgen. Inte før att jag skulle tacka nej till ett liknande konto. Helt frivillig alltså.

Nu i helgen åker jag iaf hem till Sverige, det ska bli så skønt. Var ju hemma ganska længe under jul men det ær alltid skønt att komma hem. Ska bo hos min kæra syster och hennes lilla bebi, som jag nu får klæmma lite på tack och lov. Va genomførkyld under julen så jag vågade knappt kolla på Isac som han heter. Værldens gulligaste unge, inget snack om saken.

Go helg. 

Later. 

Dagens højdpunkt: Att solen kom en svæng.

Dagens låt: Rrrrring. :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0