Norrmæn.

Måste erkænna att till en børjan hade jag vældigt svårt før alla dessa hurtiga, snabbpratande, brødberoende, brunost-ætande, "gå-på-ski"-mænniskorna. Førsta veckan hær i Oslo tænkte jag bara nej-nej-nej.

Nu efter ca ett halvår (omg?) har jag faktiskt helt ændrat min uppfattning. Nog att jag kanske svær någon gång nær nån spendexbyxa kommer farandes ner før trottoaren nær det spøregnar och det inte finns en chans i værlden att jag sjælv skulle få før mig att gå ut och springa. Men som sagt, hurtigare folk får du leta efter.

Och språket har faktiskt hamnat høgre upp på listan samt någon favoritdialekt. Dær ser man.

Go Norway Liksom.

image15

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0