BiB.

Big is beautiful. Kurvor ska det va! osv. Jag vet att detta ämne är totalt uttjatat och boring men jag pallar inte.

Jag är verkligen en allätare, om man nu kan använda det uttrycket i det här sammanhanget, men det är jag iaf, jag gillar alla slags utseenden och kroppar i alla former, utstrålningen gör ändå allt. Själv är jag en stolt medlem av päronsläktet!

Och även fast "idealet" är satt, och inte lär försvinna på ett tag, så finns det saker att göra. Vi kommer inte ifrån människors hets att nå size 0 (32) fast dom egentligen borde vara en 38. Fine, folk får banta hur jävla mycket dem vill, det slår tillbaka på dem själv tillsut ändå. Kroppen pallar liksom inte hur mkt som helst. 

Men jag tycker det är synd, det är egentligen bara det jag vill ha sagt, det är synd världen. Och som h&m, (som jag iofs så dubbelmoraliskt besöker var och varannan dag för att blunda inför anledningen varför den där toppen bara kostar 59,50.- eller vart den kommer ifrån) som verkligen har en stor klo runt hela modevärlden, skulle kunna göra så mkt mer än bara uppmana folk till att sätta en kondom på snorren, och möjligtvis skänka en slant till aidsforskningen då.

Jag vill inte ens börja med storleksmåtten.
Whats the point?

image32
Den här skönheten är model för h&m's BiB avdelning dvs för överviktiga personer. Hon har alltså en storlek 44 vilket motsvarar L-XL. Behöver jag säga mer?


Men det är ju bara s y n d. Folk borde inte dö av de här anledningarna, det är bara så fel. 


image33
BigMac någon?
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Så sant som det är sagt! Bra inlägg.

2008-02-12 @ 14:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0