Jobb.

Har fått mig ett vikariat fram tills jul. YES tänkte jag och drog dit för en titt. Stället ligger typ 10 min bort med buss som går precis nedanför lägenheten, så det är inga krångligheter nånstans. Men själva konceptet av butiken ligger inte i mitt största intresse, nämligen ull. Obehandlat ekologiskt ull, främst i baby och barnkläder. Butiken är minimal och lagret är megastort. Alla kunder har spörsmål (skrev jag nyss det där?) om allt och förväntar sig självklart att man är ett gående facit när det gäller storlekar osv. Vilket jag inte är, såklart. Första dagen var döden, den andra likaså men idag (tredje dagen) kändes det iaf lite bättre. Jag är inte kräsen av mig när det gäller jobb, jag är ju trots allt här för att tjäna pengar. Men nu hade jag ställt in  mig på ett butiksjobb, vilket i min värld brukar innefatta personalrum, ordentligt kök osv. Men icke. Man sitter i princip bland kartonger och äter. Men man vänjer sig väl. Men det är så skönt att ha sin halvtimme och sitta ner i en skön stol och läsa nått nytt om Brittan. Men jag får väl hålla ut, det är ju bara 3 månader. Alltså 12 veckor, som blir typ 90 dagar. Oh my god.

Annars trvis jag helt ok i Oslo. Skönt att få känna på storstan lite faktiskt. Det är så skönt att veta att man kan gå på stan utan att träffa på massa löst folk som man måste snacka om vädret med i nån sekund. Låter som en trevlig människa? Men det är ju sant. Jag kan säga utan att skämmas att jag råkat gått en annan sida av gatan eller vänt om och låtsas som ingenting när man möter någon man verkligen inte känner för att stå och snacka med tills en pinsam tystnad bryter ut och någon tvingar fram ett "men vi måste verkligen ses nån dag!" "Jaa, jag ringer vettu!" HAH.

Nu ska jag mysa med Lina lite tänkte jag.

Later.

Dagens höjdpunkt:
Ett "roligt" mms från mamy.

Dagens låt: Puffpappan ft. Keisha Cole - Last night


image7
Kul kväll tills vinet gjorde sitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0