I'm Alive!

Om någon nu har undrat.. Tänkte att det var hög tid att skriva några rader, jag var verkligen sämre på detta än vad jag trodde själv.. Men, där ser man.

Så, en uppdatering. Sen jag skrev sist har jag tagit studenten, firat midsommar i strömstad, jobbat hela sommaren på H&M och är nu nyinflyttad oslobo.

Har inget jobb än så länge men jag hoppas på att få börja denna vecka. Annars är jag rädd att jag kommer starta upp något mysko projekt i brist på aktiviteter. Jag vill jobba!

Jag och min kärleksvän David har flyttat in till Lina och Patrik som också är ett par och vi känner dem sen några år tillbaka. Hittills har detta gått jättebra och jag tvivlar på att det blir några större konflikter. Lite gnabb om en brödskiva eller någons cigg lär väl komma, men det hör till :) Hade jag inte trivts så bra som jag gör i deras lägenhet hade jag blivit psycho för längesen, den är megafin. Men rastlösheten påminns ständigt..

Idag gick jag upp tidigt för att ringa om jobb, fick svaret "vi ringer så fort vi har något". Thanks.

Så nu är jag alldelles klarvaken, har suttit och kollat annonser i en timme typ.. Pallar ej mer. Hoppas på att drömjobbet svischar förbi under veckan.. Nej, faktiskt kan jag t'nka mig att jobba inom i princip allt, förutom donken, 7-eleven och likande.. Jag vill bara ha kosing. Men man vill ju ändå tjäna på att ha flyttat hit, oh yes.

Om någon nu följde min lilla diet period så kommer en snabb uppdatering: Jag höll mig på ren kur i fyra veckor. tappade 10 kg sammanlagt och har hållt den vikten trots magen värsta fiende, sommaren. Får väl tacka sverige för en pissig sommar vilket gjorde att det inte blev så mycket öl, grillat och ja ni vet, allt gott som kommer med sommaren. Har tagit med mig min kära kartong med soppor så det blir nog en höstkur tror jag men återkommer om det.

Nej nu ska jag göra mig lite frukost och titta på någon dålig serie på tv:n, days of our lifes har blivit en vän till mig senaste veckan, hur sorgligt är inte det?

Later. (inte typ 3 månader, lovar)

Dagens höjdpunkt: Svårt, men att jag lyckades med gott kaffe i min nya kaffepress.

Dagens låt: För tidigt. Introt till days of our life kanske, (Like the sand trough the hourglass....) Hah.


Kommentarer
Postat av: Mikaelac.blogg.se

det var allt på tiden ;)

2007-09-10 @ 21:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0